Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Kane & Lynch 2: Dog Days (teszt)

Két féle ember létezik: az egyik vissza tudja fogni az indulatait, a másik nem. Még akkor se ha az éppenséggel tablettákat szedd a pszichés zavaraira, valami legbelül el van cseszve nála. Mindenféle lelkiismeret furdalás nélkül gyilkolja le az embereket, sőt, teszi ezt egyfajta cinikus perverzióval. Mondhatjuk rá, hogy a betegsége az oka a gyilkos hajlamaira, viszont a másik ebből él, ez a szakterülete, és csak azokat nyírja ki akiket muszáj, őt nevezzük profinak.

A négy évvel ezelőtti balhé után muszáj volt más országokba menekülni, hiszen amilyen vérrontást és hullahegyeket hagytak hátra hőseink, nem csoda, hogy az összes hivatalos rendvédelmi szerv a fejüket akarták. Az egyik továbbra is zsoldosként kereste a kenyerét, a másik egy kommunista állam mocskos lepukkant lakónegyedében bujkált egy kurvával az oldalán.

378461-bigthumbnail.jpg

Adam Marcus Kane utolsó balhéja megint balul sült el. Heves tűzharcba keveredett, ahol az embereit egytől-egyig agyonlőttek. Ő is csak a vakszerencsének, na és persze a több éves profi rutinjának köszönheti, hogy a balhét épp bőrrel megúszta.
James Seth Lynch éli kis nyugalmas bujkálós életét új barátnőjével az oldalán, amikor egy jól kereső fegyver biznisz van kilátásban. Mivelhogy itt nem ismer senkit annyira, hogy megbízzon benne, ezért felhívja régi fegyvertársát Kane-t, hogy segítsen neki a dolgokat nyélbe ütni. Kane elfogadja a meghívást majd elrepül Sanghajba.

5770-1-kane-lynch-2-gaming-s-most-notorious-criminals-trailer.jpgAz egyszerűnek tűnő feladat megint csak káoszba torkollik. Az összekötőt keresve Lynch megint adja magát, és egy olyan valakit öl meg akit nem kellett volna. Nagyon hamar vérdíj van a fejükön, a fél Sanghaji alvilág a nyomukban van, és mindössze 72 órájuk van arra, hogy megint elmeneküljenek valamilyen biztonságos helyre.
Szokás szerint hőseink megint elcsesztek mindent, és újból nyakig vannak a szarban. A 72 óra nem egy sima sétagalopp lesz számukra, megannyi hullát, verejtéket, és golyózáporos tűzharcot hagynak maguk mögött. Ha ez nem volna elég, bosszú és leszámolás is van a terítéken, pluszba még a zsaruk és annak elit kommandója is a vérüket akarják.

72779_orig.jpgMíg az első rész a filmszerű történetével bűvölte el a játékosokat, a Dog Days a lecsupaszított nyers és durva erőszakkal, és a nem hétköznapi látványvilágával. Ez a dokumentarista kézi kamerás megoldás annyira brutális valósággal ábrázolja a sötét helyszíneket, és a megannyi kutyaszorítós szituációt, hogy a játékos úgy érzi magát, mintha ő is az operatőr mögött lenne részese az egész pokoli harci helyzetnek. Robbanáskor kileng, rázkódik és bepixelesedik a kamera, ha "találat" éri azt is látni és hallani, sőt nem egyszer a kameraman is a földön találja magát akár egy robbanástól vagy egy lövéstől. A sötétebb helyszíneken a kevés fény megtörik, az erős színeket pedig túlzó fénycsíkokkal emeli ki.

A hanghatások hihetetlenül élethűek lettek, látszik, hogy a készítők igyekeztek mindent a legvalóságosabban visszaadni. Nem szól a zene játékközben, hacsak nem egy olyan helyszínen vagyunk ahol szól a rádió vagy a TV. Állandóan halljuk a háttért, akár a kikötőt, vagy akár a messziről szirénázó rendőrautót. Itt is mint a Dead Men-ben, külön ki kell emelnem a fegyverek hangjait, megint csak zseniálisan lett összerakva.

510156-kane-lynch-2-dog-days-windows-screenshot-wow-they-sent-special.pngAz első részben Kane-t kellett irányítani, ebben javarészt Lynch a főszereplő. Emberünk nem a gyorsaságáról híres, kicsit húzza a lábát és időként a célzás is nehézkes vele, de az is lehet, hogy a sok dilibogyótól remeg a keze. Szerencsére nem annyira darabos a kezelés mint az előző részben, nagyjából minden renden van.
Feladatunk nagyon egyszerű, fedezékből fedezékbe kell kimenekíteni magunkat a sanghaji pokolból, na és persze a ránk törő ellenséget aprítani. Igaz időként kerülünk más szituációkba is, mint pl egy véres kínzás után meztelenül menekülni a nyílt utcán, vagy egy helikopterből szarrá lőni a felhőkarcolóból ránk vadászó rendőröket és kommandósokat.

Nem említettem még a játék legnagyobb erényét, és az nem más mint az első részben is felelős, a hihetetlenül erős hangulat. A nyers megvalósítás miatt, simán beleéli magát az ember a történésekbe, és nem különben a két figura lelkivilágába is. Kane-en már erősen érződik a játék elejétől, hogy totál megviselte a négy évvel ezelőtti és a mostani tragédiák is, nagyon kiábrándult, fáradt és fásult lett a sok stressztől. Lynch, a pszichés zavarai ellenére, tud érezni, szeretni, sőt lelki fájdalmat kimutatni, viszont még mindig egy cinikus pszichopata gyilkos.

kane-lynch-2-oh-god.jpgA történet szintén nem egy szokványos kitaláció, simán lehetne akár egy megtörtént sztori is. Én nagyon beletudtam élni ennek a két eszement faszinak a küzdelmeibe, akár az akció jeleneteknél, vagy akár a lelki-vívódásoknál is. Már meg nem tudnám mondani, hogy hányszor játszottam végig, ugyanis az unalmas óráimban számtalanszor tettem be a PS3 szippantójába. Képtelenség megunni, pláne úgy, hogy van lehetőségünk a PS audio opciójából bármilyen zenét futtatni a háttérből. Külön élvezet volt számomra az arcade mód, nagyon baba bankrablásokat lehet végrehajtani a társakkal.
Hibák, mivelhogy nincs tökéletes játék, csak tökéletes szándék.
Időként előfordul a buta AI az ellenfeleknél, de a járókelők sem voltak valami észkombájnok. Számtalanszor futottak bele egy tűzpárbaj kellős közepébe, vagy csak simán sétáltak tovább az utcán, mintha nem is ölnék egymást halomra az emberek tőlük pár méterre. Sokan panaszkodtak a játékidő rövidségére, tény, hogy ezt is mint a Dead Ment-t, max 6 óra alatt ki lehet végezni. Nos, én pont ennyinek éreztem elégnek, hiszen a játék lényege, hogy 72 órán belül meneküljünk el Kínából, de ezt is felróhatjuk a hibák közé.

474760.jpgÖsszegzés:
Az első részt imádtam, ezt egész egyszerűen istenítem. Gyakorlatilag már rongyosra játszottam a korongot, és még fogom is. Amiket én hibának felróttam, azok a rengeteg pozitívum mellett, hangyapöcsnyit ér. Annyira beletudjuk élni magunkat a cselekményekbe, és a hőseink küzdelmeibe, hogy gyakorlatilag a hibákat fel sem fogjuk. Hihetetlenül erős az az atmoszféra ami játék közben körül vesz minket, félelmetes ahogy a nyers és durva valóságot bemutatja ill. ahogy átélteti velünk a játék. Mindig is imádtam azokat a gyöngyszemeket, amelyek sokkal inkább a való életből táplálja a játékos érzékszerveit, hiszen pont ez miatt tudjuk átélni hitelesebben a cselekményeket, vagy a szereplők habitusát és gyarlóságait. Ma már Kane & Lynch olyan nagy névnek számít a videojátékok világában, mint pl Solid Snake, vagy a 47-es ügynök.
Nagyon kevés alkotás van rám akkora hatással, hiszen sokszor nem találom a szavakat, miként mutassam be azoknak, akik még nem élték át ezt a 6 óra kőkemény izgalmat, akciót, és az egekig szökött hangulatot. Mindenkinek csak ajánlani tudom, hiszen ha csak fele annyi hatással lesz rád mint én rám, akkor már nyert ügyed van, és egy újabb remek játékkal gazdagíthatod az élményeidet.

kane_and_lynch_2_dog_days_26345.jpg

+
-félelmetesen nyers és durva valósághű atmoszféra
-izgalmas akció jelenetek
-remek karakterek
-Lynch beszólásai
-dokumentarista kamera nézett
-nagyon profi hangzás
-ezerszázalékos hangulat
-megunhatatlan
-remek arcade mód

-
-max 6 óra kampány
-időként buta AI


9/10

 

 
 

 



Statisztika

Online: 1
Összes: 14327
Hónap: 110
Nap: 1